زیر بغل دمبل تک خم

عضلات اصلی

 در حرکت زیر بغل دمبل تک خم عضلات بزرگ پشتی ،گرد بزرک وکوچک ،دلتوئید پشتی درگیر می شود.

 

عضلات کمکی

متوازی الضلاع ،دو سر بازویی (جلو بازو)

 

نحوه انجام

اجرای حرکت ثابت:

دمبل مناسبی انتخاب کنید.

کف دست و زانوی خود را روی نیمکت قرار دهید.

سر خود را رو به جلو سینه متمایل به بیرون کمر را کاملاً صاف و کشیده و باسن را متمایل به عقب نگه دارید.

بالاتنه شما باید کاملا صاف و کشیده باشد.

دمبل را به سمت پهلوی خود بکشید به طوری که در بالاترین نقطه حرکت در کنار پهلوی شما قرار بگیرد .

پس از مکث کوتاهی دمبل را پایین ببریددر اجرای حرکت ثابت سرشانه ها در یک امتداد قرار بگیرد.

اجرای حرکت متحرک:

در اجرای متحرک سرشانه ای که دمبل در آن دست قرار دارد پایین تر از سرشانه مقابل قرار می‌گیرد .

در اجرای این حرکت فیله کمر نیز مورد تمرین قرار داده می شود.

 

خطای رایج

در اجرای این حرکت بازو از بدن فاصله زیادی داشته باشد .

ضربه زدن هنگام اجرای حرکت .

خم کردن گردن به سمت پایین .

 

**جهت دریافت برنامه تغذیه و تمرین حضوری و غیر حضوری  وارد صفحه دریافت برنامه شوید**

عضلات پشت

حرکات دیگر زیربغل را مشاهده نمایید.

 زیر بغل با دمبل

فیله کمر

کارشناس ما درخدمت شماست
Send via WhatsApp
اسکرول به بالا