مزایا و معایب کراتین

  •  مزایا و معایب کراتین

  •  مزایا :

  • در تمرین سنگین و قدرتی باعث افزایش سرعت بازیابی ذخایر انرژی عضلات می‌شود .

  •  افزایش قدرت کلی بدن وسرعت دسترسی به انرژی در عضلات .

  • افزایش بافت عضلانی در صورت مصرف صحیح .

  • باعث کاهش تولید اسید لاکتیک و افزایش آستانه تحمل در تمرین قدرتی و کوتاه مدت .

  •  ورزش های که نیازمند استارت های انفجاری هستند مثل هنرهای رزمی ، بسکتبال ،راکبی،یا فوتبال می‌توانند از کراتین برای تامین انرژی آنی عضلات استفاده کنند.

  •  افزایش حجم و وزن ورزشکاران در دوران حجم.

  • کراتین باعث افزایش چربی در بدن نخواهد شد و حجم ناشی از مصرف به دلیل احتباس آب می‌باشد و این می‌تواند از مزایای این ماده باشد.

معایب :

  •  معایب پس از مصرف کراتین در دوره های تمرینی مخصوصاً در رشته‌هایی مثل کشتی هنگامی که ورزشکار

  • بخواهد وزن خود را کاهش دهد در سیستمcooling   خنک کننده بدن اختلال ایجاد می کند و عوارض ناشی از

  • مصرف کراتین بیشتر بروز خواهد کرد و باعث مشکلات کلیوی خواهد شد .

  •  افزایش وزن ناخواسته در صورت مصرف غیر اصولی به دلیل افزایش آب در داخل و خارج سلول های عضلانی.

  • اختلال عملکرد کلیوی و گوارشی در صورت عدم انجام فعالیت بدنی متناسب با مصرف کراتین .

  •  در افرادی که دارای آلرژی می باشند مصرف کراتین می تواند باعث آسم شود.

  •  افرادی که مشکل کلیوی و کبدی و فشار خون دارند استفاده از کراتین ممنوع است .

  •  افراد مبتلا به دیابت بهتر است از مصرف کراتین خودداری نمایند .

 

                                                                                                                              کپی با ذکر منبع مجاز است.

                                                                                                                                     میلاد روحانی

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس ما درخدمت شماست
Send via WhatsApp
اسکرول به بالا