مزایا و معایب کراتین

  •  مزایا :

  • در تمرین سنگین و قدرتی باعث افزایش سرعت بازیابی ذخایر انرژی عضلات می‌شود .
  •  افزایش قدرت کلی بدن وسرعت دسترسی به انرژی در عضلات .

  • افزایش بافت عضلانی در صورت مصرف صحیح .

  • باعث کاهش تولید اسید لاکتیک و افزایش آستانه تحمل در تمرین قدرتی و کوتاه مدت .

  •  ورزش های که نیازمند استارت های انفجاری هستند مثل هنرهای رزمی ، بسکتبال ،راکبی،یا فوتبال می‌توانند از کراتین برای تامین انرژی آنی عضلات استفاده کنند.

  •  افزایش حجم و وزن ورزشکاران در دوران حجم.

  • کراتین باعث افزایش چربی در بدن نخواهد شد و حجم ناشی از مصرف به دلیل احتباس آب می‌باشد و این می‌تواند از مزایای این ماده باشد.

 

معایب :

  •  معایب پس از مصرف کراتین در دوره های تمرینی مخصوصاً در رشته‌هایی مثل کشتی هنگامی که ورزشکار بخواهد وزن خود را کاهش دهد در سیستمcooling   خنک کننده بدن اختلال ایجاد می کند و عوارض ناشی از مصرف کراتین بیشتر بروز خواهد کرد و باعث مشکلات کلیوی خواهد شد .

  •  افزایش وزن ناخواسته در صورت مصرف غیر اصولی به دلیل افزایش آب در داخل و خارج سلول های عضلانی.

  • اختلال عملکرد کلیوی و گوارشی در صورت عدم انجام فعالیت بدنی متناسب با مصرف کراتین .

  •  در افرادی که دارای آلرژی می باشند مصرف کراتین می تواند باعث آسم شود.

  •  افرادی که مشکل کلیوی و کبدی و فشار خون دارند استفاده از کراتین ممنوع است .

  •  افراد مبتلا به دیابت بهتر است از مصرف کراتین خودداری نمایند .

                                                                                                                         کپی با ذکر منبع مجاز است.

                                                                                                                                     میلاد روحانی

همین حالا این مطلب را به راحتی با دوستان خود از طریق کلید های زیر به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

میلاد روحانی

فیزولوژیست ورزشی

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس ما درخدمت شماست
Send via WhatsApp
اسکرول به بالا