کراتین چیست؟

 

-از ترکیب سه اسید آمینه به نام‌های متیونین ،آرژنین و گلایسین ساخته شده و سنتز آن در کبد صورت می گیرد .

-در بدن با فسفات ترکیب شده و باعث افزایش ذخیره انرژی می‌شود.

-این اسید آمینه در عضلات اسکلتی بدن یافت می شود.

-در ورزش های قدرتی و سنگین مثل کار با ورزنه کراتین باعث افزایش انرژی در عضلات می گردد.

-در ورزش های هوازی کراتین باعث افزایش قدرت و تحمل ورزشکاران نخواهد شد.

-بدن ۵۰ درصد کراتین مورد نیازش را خودش می سازد و ۵۰ درصد مابقی را از مصرف غذا تامین می کند.

-بهترین منابع غذایی برای کراتین گوشت قرمز و ماهی است، هر یک کیلو گرم گوشت قرمز حاوی ۵ گرم کراتین

می باشد.

-رایج ترین نوع کراتین کراتین مونوهیدرات می باشد که باعث افزایش ذخایر کراتین و کراتین فسفات در بدن می‌شود.

-کراتین فسفات( CP ) به همراه آدنوزین تری فسفات(ATP)  به عنوان در دسترس‌ترین منبع سوخت ساز عضله بوده و در واقع از بعد از مصرف ATP  به سراغ CP می‌رود وکراتین فسفات را جایگزین ATP  می کند.

-ATP به سرعت بین ۳ الی ۴ ثانیه در هنگام انجام حرکات سنگین در عضلات مصرف می‌شود.

-بیش از ۹۵ درصد کراتین در عضلات است و ۵ درصد باقی مانده در مغز و قلب و سایر ارگان ها وجود دارد.

-برای ورزشکاران قدرتی مصرف مکمل کراتین به منظور بهبود عملکرد در دز مشخص و محاسبه شده مفید است.

                                                                                                                    کپی با ذکر منبع مجاز است.

                                                                                                                              میلاد روحانی

همین حالا این مطلب را به راحتی با دوستان خود از طریق کلید های زیر به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

میلاد روحانی

فیزولوژیست ورزشی

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس ما درخدمت شماست
Send via WhatsApp
اسکرول به بالا