20 دلیل رایج که چرا لاغر نمی شوید.

در این مقاله 20 دلیل رایج که چرا لاغر نمی شوید و کاهش وزن ندارید کاملا بررسی شده و به برنامه لاغری شما جهت می دهد.

همچنین حاوی نکاتی قابل اجرا در مورد چگونگی شکستن این روند و کاهش وزن دوباره ذکر شده است.

وقتی لاغر می شوید ، بدن شما  با روند آن مقابله می کند.

در ابتدا ، بدون تلاش زیاد ، ممکن است کاملاً وزن کم کنید ولی ممکن است بعد از مدتی این روندکند شود یا کاملاً متوقف شود.

 

1-ممکن است در حال کاهش وزن باشید ولی روی ترازو نبینید!

اگر فکر می کنید توقف لاغر ی را تجربه می کنید ، نباید خسته شوید

این موضوع عادی است که وزن شما برای چند روز (یا چند هفته) ثابت شود، به این معنی نیست که چربی از دست نمی دهید.

وزن بدن همیشه چند گرم نوسان دارد.

 این نوسان به غذاهایی که می خورید بستگی دارد و همچنین هورمون ها می توانند تأثیر عمده ای در میزان آب بدن شما داشته باشند (به ویژه در خانم ها)

دیگر آنکه همزمان با از دست دادن چربی ، می توانید عضله بگیرید.

 این مسئله زمانی که ورزش می کنید بسیار معمول است.

این موضوع بسیار خوب است ، زیرا آنچه شما واقعاً می خواهید از دست دهید چربی بدن است ، نه فقط وزن.

برای سنجش پیشرفت خود از روشی غیر از وزن کردن استفاده کنید، به عنوان مثال ، هر ماه یک بار دور کمر و درصد چربی بدن خود را اندازه بگیرید.

همچنین ، چگونگی لباس و ظاهر شما در آینه می تواند بسیار گویا باشد.

 لازم نیست نگران لاغر شدن باشید ، مگر اینکه وزن شما بیش از 1-2 هفته در همان عدد متوقف شده باشد.

 

2-به آنچه که می خورید توجه نمی کنید!

اگر سعی در لاغر شدن دارید ، آگاهی بسیار مهم است.

 بسیاری از افراد هیچ معیاری از میزان واقعی خوردن خود ندارند.

مطالعات نشان می دهد که پیگیری رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می کند.

 افرادی که میزان خوردن خود را یادداشت می کنند یا از وعده های غذایی خود عکس می گیرند ، به طور مداوم نسبت به افرادی که انجام نمی دهند وزن کم می کنند.

 

3- شما به اندازه کافی پروتئین نمی خورید!

پروتئین تنها ماده مغذی مهم برای کاهش وزن است.

خوردن پروتئین با 25 تا 30 درصد کالری می تواند متابولیسم را 80 تا 100 کالری در روز تقویت کند و باعث شود شما به طور خودکار روزانه چند صد کالری کمتر بخورید.

 همچنین می تواند میل به میان وعده را به شدت کاهش دهد.

دلیل این موضوع به خاطر تاثیر پروتئین بر هورمون های تنظیم کننده اشتها ، مانند گرلین و .. است.

 صبحانه ای که می خورید ، حتماً از پروتئین غنی باشد .

مطالعات نشان می دهد کسانی که صبحانه با پروتئین بالا می خورند در طول روز  گرسنگی و ولع خوردن کمتری دارند .

مصرف زیاد پروتئین همچنین به جلوگیری از کاهش متابولیسم کمک می کند ، که یک عارضه جانبی رایج در کاهش وزن است.

 علاوه بر این ، به جلوگیری از برگشت وزن کمک می کند.

 

4- شما بیش از حد کالری مصرف می کنید!

تعداد زیادی از افرادی که در کاهش وزن مشکل دارند کالری زیادی مصرف می کنند.

ممکن است فکر کنید که این در مورد شما صدق نمی کند ، اما به خاطر داشته باشید که مطالعات  نشان می دهد که افراد تمایل دارند مقدار کالری دریافتی خود را تا حد قابل توجهی نادیده بگیرند .

اگر کاهش وزن ندارید ، باید سعی کنید غذاهای خود را وزن کرده و کالری دریافتی خود را برای مدتی اندازه گیری کنید.

به طور کلی لازم نیست که کالری را تا آخر عمر بشمارید.

کافی است ، هر چند ماه یکبار برای چند روز این روش را امتحان کنید تا میزان غذای خود را دریافت کنید.

 

5- شما غذاهای کامل نمی خورید!

کیفیت غذا به اندازه کمیت مهم است.

خوردن غذاهای سالم می تواند سلامتی شما را بهبود بخشد و به تنظیم اشتها کمک کند.

 مواد غذایی فرآوری شده تمایل به خوردن را زیاد می کند.

بخاطر داشته باشید که بسیاری از غذاهای فرآوری شده با عنوان “غذاهای سالم” واقعاً سالم نیستند، تا آنجا که ممکن است غذاهای کامل مصرف کنید.

 

6- شما وزنه نمی زنید و تمرین مقاومتی نمی کنید!

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید هنگام کاهش وزن انجام دهید انجام نوعی تمرین مقاومتی مانند وزنه زدن است.

این کار می تواند به شما در حفظ توده عضلانی کمک کند ، در این  صورت اغلب عضلات همراه با چربی بدن می سوزد .

وزنه زدن همچنین می تواند از کاهش سرعت متابولیسم جلوگیری کرده و بدن را عضلانی و عضلانی تر کند .

 

7-زیاد غذا می خورید (حتی با غذای سالم)!

پرخوری یکی از عوارض جانبی رایج رژیم گرفتن است.

این شامل سریع خوردن مقادیر زیادی غذا است ، اغلب خیلی بیشتر از نیاز بدن شما.

این یک مشکل قابل توجه برای بسیاری از رژیم های غذایی است.

برخی از افراد بیش از حد از غذاهای ناخواسته استفاده می کنند ، در حالی که برخی دیگر از غذاهای نسبتاً سالم ، از جمله آجیل ، کره مغزها ، شکلات تلخ ، پنیر و

حتی اگر چیزی سالم باشد ، کالری آن هنوز محاسبه می شود. بسته به میزان صدا ، یکبار مصرف بیش از حد ممکن است رژیم غذایی یک هفته را خراب کند.

 

8- شما ورزش های کاردیو انجام نمی دهید!

ورزش قلبی- عروقی یا کاردیو که به آن ورزش هوازی نیز گفته می شود ، هر نوع ورزشی است که ضربان قلب شما را افزایش می دهد، این شامل فعالیت هایی مانند دویدن ، دوچرخه سواری و شنا است.

این کار یکی از موثرترین راه ها برای بهبود سلامتی شماست.

 همچنین در سوزاندن چربی های شکم ، چربی مضر “احشایی” که در اطراف اندام های شما جمع شده و باعث بیماری می شود ، بسیار موثر است.

 

 9- شما هنوز قند می نوشید!

نوشیدنی های قندی چاق کننده ترین ماده غذایی هستند.

 مغز شما کالری موجود در آنها را با کاهش مصرف غذاهای دیگر جبران نمی کند.

این فقط در مورد نوشیدنی های شیرین  صدق نمی کند همچنین در مورد نوشیدنی های “سالم” مانند ویتامین و آب که حاوی شکر نیز هستند  صدق می کند.

حتی آب میوه ها نیز مشکل ساز هستند و نباید به مقدار زیاد مصرف شوند.

 یک لیوان آب میوه می تواند حاوی مقدار مشابهی از قند چندین قطعه میوه کامل باشد.

با یک برنامه کاهش وزن مخصوص به خود که برای شما طراحی شده شروع کنید.

 این کار به شما کمک می کند تا عادت های سالم را بپذیرید تا بتوانید وزن خود را کاهش داده و آن را حفظ کنید.

برنامه شما متناسب با اهداف و نیازهای تناسب اندام شما تنظیم شده است.

 فقط یک ارزیابی سریع انجام دهید و امروز شروع کنید.

 

10- شما خوب نمی خوابید!

خواب خوب یکی از مهمترین عوامل برای سلامت جسمی و روحی و همچنین وزن شماست.

مطالعات نشان می دهد که کمبود خواب یکی از بزرگترین عوامل خطر چاقی است.

 بزرگسالان و كودكانی كه خواب ناچیزی دارند به ترتیب 55٪ و 89٪ بیشتر خطر چاق شدن دارند .

 

11- شما هنوز کربوهیدرات ها را کاهش ندادید!

اگر اضافه وزن زیادی یا مشکلات متابولیکی مانند دیابت نوع 2 یا پیش دیابت دارید ، ممکن است بخواهید رژیم کم کربوهیدرات را در نظر بگیرید.

در مطالعات نشان داده شده است که این نوع رژیم غذایی باعث  کاهش وزن 2-3 برابر رژیم استاندارد “کم چرب” می شود که اغلب توصیه می شود.

رژیم های غذایی کم کربوهیدرات همچنین می توانند منجر به بهبود بسیاری از فاکتورهای متابولیکی مانند تری گلیسیرید ، کلسترول خوب و قند خون شوند.  

 

12- شما تعداد وعده های زیادی غذا می خورید!

این یک تصور غلط است که هر کس برای تقویت متابولیسم و ​​لاغر شدن باید هر روز وعده های غذایی کوچک زیادی بخورد.

مطالعات نشان می دهد که تکرار وعده غذایی تأثیر کمی در چربی سوزی یا کاهش وزن دارد .

همچنین تهیه و خوردن غذا در تمام طول روز ناخوشایند است ، زیرا تغذیه سالم را بسیار پیچیده تر می کند.

از طرف دیگر ، یک روش موثر کاهش وزن به نام روزه داری متناوب است که بدن به مدت طولانی 15 تا 24 ساعت بدون غذا است.

 

13- شما آب نمی نوشید!

نوشیدن آب می تواند باعث کاهش وزن شود.

در یک مطالعه 12 هفته ای کاهش وزن ، افرادی که 30 دقیقه قبل از غذا 2 لیوان آب نوشیدند 44٪ بیشتر از کسانی که این کار را انجام ندادند وزن کم کردند .

همچنین نشان داده شده است که نوشیدن آب باعث افزایش24-30٪  تعداد کالری سوزانده شده در مدت زمان 1.5 ساعت می شود .

 

14-شما بیش از حد الکل می نوشید!

اگر الکل دوست دارید اما می خواهید لاغر شوید ، بهتر است به یک نوشیدنی کم کالری مثل ودکا پایبند باشید.

آبجو ، شراب و نوشیدنی های الکلی شیرین کالری بسیاری دارند.

همچنین به خاطر داشته باشید که هر گرم الکل حدود 7 کالری دارد که بسیار زیاد است.

 مطالعات در مورد الکل و وزن نتایج متفاوتی را نشان می دهد.

 به نظر می رسد نوشیدن متوسط آن خوب است ، در حالی که نوشیدن زیاد با افزایش وزن ارتباط دارد.

 

15- شما با ذهن آگاه غذا نمی خورید!

تکنیکی به نام ذهن آگاه ممکن است یکی از قدرتمندترین ابزارهای لاغر شدن در جهان باشد.

که شامل کاهش سرعت غذا خوردن بدون حواس پرتی و لذت بردن از هر لقمه است ، در حالی که به سیگنال های طبیعی گوش می دهید که چه زمانی بدن شما به اندازه غذا خورده است.

مطالعات متعدد نشان داده است که خوردن با ذهن آگاه می تواند باعث کاهش وزن قابل توجهی شود و  پرخوری را کاهش دهد.

 پس فقط در یک میز بنشینید و غذا را بدون حواس پرتی بخورید .

به آرامی غذا بخورید و کاملاً بجوید.

هنگامی که احساس سیری می کنید ، مقداری آب بنوشید و غذا را کنار بگذارید.

 

16- شما یک بیماری پزشکی دارید که کار را سخت تر می کند!

برخی شرایط پزشکی وجود دارد که می تواند باعث افزایش وزن شود و کاهش وزن را بسیار دشوارتر کند.

این موارد شامل کم کاری تیروئید ، سندرم تخمدان پلی کیستیک، برخی از داروها  می توانند کاهش وزن را سخت کنند و یا حتی باعث افزایش وزن شود.

اگر فکر می کنید هر یک از این موارد مربوط به شماست ، با پزشک خود در میان بگذارید.

 

17- شما به غذای ناخواسته عادت دارید!

طبق یک مطالعه در سال 2014 ، حدود 19/9 درصد از مردم در آمریکای شمالی و اروپا از عادت به مواد غذایی برخوردار هستند.

افرادی که این مشکل را دارند به همان روشی که معتادان از مواد مخدر استفاده می کنند از غذاهای ناخواسته استفاده می کنند.

اگر به غذای ناخواسته عادت دارید ، صرفاً کم غذا خوردن یا تغییر رژیم غذایی کاملاً غیرممکن به نظر می رسد.

بهتر است با کارشناس تغذیه مشورت کنید.

 

18- شما خیلی طولانی مدت در رژیم ماندید!

شاید رژیم طولانی مدت خیلی خوبی نباشد.

اگر ماههای زیادی است که لاغر شده اید و به بن بست برخورد کرده اید ، شاید فقط لازم است کمی استراحت کنید.

کالری دریافتی خود را چند صد کالری در روز افزایش دهید ، بیشتر بخوابید و با هدف تقویت عضلات ورزش مقاومتی انجام دهید.

قبل از شروع دوباره تلاش برای کاهش وزن ، به دنبال حفظ سطح چربی بدن خود به مدت 1-2 ماه باشید.

 

19- انتظارات شما غیرواقعی است!

کاهش وزن به طور کلی یک روند آهسته است.

 بسیاری از مردم قبل از رسیدن به هدف نهایی صبر خود را از دست می دهند.

اگرچه در ابتدا غالباً کاهش سریع وزن امکان پذیر است.

مشکل عمده دیگر این است که بسیاری از افراد انتظارات غیرواقعی از آنچه با یک رژیم غذایی سالم و ورزش قابل دستیابی است دارند.

حقیقت این است که همه نمی توانند مانند یک مدل تناسب اندام یا بدنساز به نظر برسند.

 عکس هایی که در مجلات و مکان های دیگر می بینید اغلب تغییراتی می یابند و اصلاح شده اند.

اگر قبلاً وزن خود را از دست داده اید و احساس خوبی نسبت به خود دارید ، اما به نظر نمی رسد وزن بیشتر از این کم شود ، پس شاید باید بدن خود را به همان شکلی که هست بپذیرید.

گاهی اوقات ، وزن شما به یک نقطه تنظیم سالم می رسد که بدن شما احساس راحتی می کند.

 تلاش برای فراتر رفتن از آن شاید ارزش نداشته باشد و حتی ممکن است برای شما غیرممکن باشد.

 

20- شما خیلی روی رژیم گرفتن تمرکز کرده اید!

رژیم های غذایی تقریباً هرگز در طولانی مدت جواب نمی دهند.

مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم می گیرند با گذشت زمان وزن بیشتری پیدا می کنند .

به جای لاغر شدن با رژیم غذایی سعی کنید  یک فرد شاد ، سالم و متناسب باشید.

رژیم گرفتن یک راه حل طولانی مدت نیست.

اگر می خواهید وزن کم کنید و آن را کنار بگذارید، تمرکز خود را بر پذیرش عادات سبک زندگی سالم تر بگذارید.

در صورت تمایل به دریافت رژیم غذایی مخصوص به خود کلیک کنید.

همین حالا این مطلب را به راحتی با دوستان خود از طریق کلید های زیر به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

میلاد روحانی

فیزولوژیست ورزشی

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس ما درخدمت شماست
Send via WhatsApp
اسکرول به بالا