۵ اشتباه در رژیم غذایی که برای رسیدن به موفقیت باید از آنها اجتناب کنیم.

۵ اشتباه در رژیم غذایی که برای رسیدن به موفقیت باید از آنها اجتناب کنیم.

۵ اشتباه در رژیم غذایی که برای رسیدن به موفقیت باید از آنها اجتناب کنیم.

اگر می خواهید بدانید چرا در دوره های کاهش وزن یا افزایش عضله به نتیجه دلخواه نمی‌رسید ما در این مقاله قصد بررسی این موضوع را داریم.

آیا فکر میکنید دلیل افت شما رژیم غذایی است؟

آیا نمی توانید به یک رژیم غذایی خاص پایبند باشید ؟

برعکس با استفاده بیش از حد از رژیم غذایی چرخشی باعث دور شدن از هدف خود شده اید؟

پس لطفاً برای رسیدن به اهداف خود دست از خوردن چای لاغری یا برنامه شش روزه سنگین عضلات شکم بردارید؟

قطعاً در علم نوین بدنسازی و رژیم نویسی روش های حرفه ای تری نیز وجود دارد شما تنها کسی نیستید که برای حفظ یکپارچگی بدن خود تلاش می‌کنید .

اما هرگز در آیینه به نتایج دلخواه خود نمی‌رسید اما خبر خوب برای شما این است که می توانید از نقطه ضعف های سایر رژیم های موجود درس بگیریم و بسیاری از آنها را معکوس کنیم تا به رژیم دلخواه خود نزدیک شوید.

من با بالای ۱۰ سال سابقه در صنعت تناسب اندام با بسیاری از رژیم های بی معنی مواجه شدم و الان می‌توانم بسیاری از این مشکلات رایج را که باعث گمراه شدن شما می شود بیان کنم و از آنها جلوگیری کنم.

برخی از این مشکلات ممکن است بسیار واضح باشد اما با این حال شما بارها و بارها مرتکب آن میشوید، رژیم‌غذایی کلا خوشایند نیست پس آن را برای خود سخت تر نکنید.

اشتباه ۱

شما رژیم هایی را انتخاب میکنید که غیر قابل تحمل هستند .

ما در عصر بسیار پر سرعت در حال زندگی هستیم و اغلب مردم به دنبال رژیم های غذایی هستند که بسیار سریع به نتیجه برسند اما در نهایت محدودیت هایی با توجه به اینکه تا چه میزان می توانند غذا بخورند وجود دارد.

برای مثال بعضی از این رژیم های غذایی تمام گروه‌های غذایی را بسیار کم می‌کند و نوعی کالری روزانه را طراحی می‌کند که کارد را به استخوان فرد رژیم گیرنده می‌رساند .

در این نوع رژیم ها کاملا تحمل فرد غیر ممکن می شود و بیشتر وزن از دست رفته بعد از رژیم در مدت ۶ ماه بر می گردد .

حتی در مواردی اضافه وزن نیز به وجود می آید تأثیر و ماندگاری بلند مدت باید اولین چیزی باشد که در هنگام شروع برنامه رژیم غذایی مورد توجه قرار میگیرد.

اشتباه ۲

شما درگیر تعدد رژیم می شوید این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که افراد از یک رژیم به رژیم دیگر روی آورند، بدون آنکه از رژیم قبلی نتیجه لازم را گرفته باشد.

و حتی امید به موفقیت واقعی در رژیم جدید را داشته باشید آنها به امید اینکه نتیجه سریعتر و راحت تری بگیرند رژیم خود را تغییر می‌دهند اما دائماً شکست می‌خورد و اعتماد به نفس خود را از دست میدهند .

و نتایج ناامید کننده خواهد بود آنها دائماً به دنبال راهی جدید برای انگیزه دادن به خود هستند اما حقیقت این است که هیجان یک رژیم یا برنامه غذایی بسیار کوتاه مدت است و در زمان محو خواهد شد.

بعد از آنکه چرخه باطل رژیم برای این افراد آغاز می شود برای موفقیت به چیزی بیشتر از انگیزه نیاز است.

به دنبال انگیزه های اشتباه نباشید، انگیزه قابل اعتماد نیست می آید و می‌رود این انضباط است که سازنده ی واقعی است نه انگیزه .

انگیزه باعث حرکت شما می شود اما این نظم و دیسیپلین است که ستون های موفقیت را حفظ می کند بسیار مهم است که یک رژیم و برنامه را تا انتها انجام دهید و ۱۰۰% مسیر را طی کنید در این صورت شما می توانید در مورد موثر بودن یا نبودن یک رژیم نظر دهید.

 

5 Dieting Mistakes You Must Avoid to Achieve Success

اشتباه ۳

شما دائما ناسازگاری میکنید مشکل به نظم و انضباط شما برمیگردد .

همانطور که بسیاری از ما میدانیم ثبات مهمترین عامل موفقیت در یک برنامه تغذیه‌ای است صرف نظر از هدف، وقتی من به عنوان یک طراح برنامه و رژیم به دقت شما را دنبال می کنم به این نتیجه میرسم که در بهترین حالت شما ۵۰ تا ۸۵ درصد به برنامه پایبند بوده اید این در حالی است که خود شما فکر میکنید بسیار تلاش کرده اید و ۱۰۰% رژیم غذایی جدید خود را انجام داده اید.

اما حقیقت چیز دیگری است و طبق محاسبات و شمارش کالری ها ما به راحتی به این ناسازگاری های شما در طول رژیم پی خواهیم بود باید بدانید که انجام حداقل ۹۰ درصد از یک رژیم چه در زمان چه در نوع اجرای صحیح برای رسیدن به هدف ضروری است.

اشتباه ۴

عادات غذایی شما شبیه یویو است.

رژیم یویو را می توان به چند شکل بیان کرد اما به طور کلی منظور از رژیم یویو رفت و برگشت مداوم کالری می‌باشد کالری را کم می کنید سپس دوباره بالا میبرید با خوردن مواد غذایی اضافه این رژیم می تواند به این صورت اجرا شود که چند روز در هفته کالری دریافتی را محدود می کنید و سپس در روزهای باقیمانده کالری آزاد دریافت می کنید.

حتی در مواردی دیده شده که این اقدام اشتباه را روی یک روز هم اجرا می کند مثلاً یک یا دو وعده غذایی در روز را حذف میکنید و ناگهان یک وعده با کالری بالا مصرف می‌کنید این نوع از رژیم که به عنوان رژیم یویو یا رفت و برگشتی معروف است بسیار غلط و نامناسب است چون به مرور زمان وابستگی شما به غذا را زیاد خواهد کرد.

اشتباه ۵

شما انتظارات غیر واقعی از خودتان دارید این بسیار خوب است که استانداردهای بالا و هدفهای عالی را برای بدن خود تعیین کنید.

اما این تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که تلاش و پشتکار زیادی از خود نشان دهید انتظارات غیرواقعی برای میزان کاهش وزن و افزایش عضله نهایتاً به ناامیدی و شکست و دلزدگی شما منجر خواهد شد.

حقیقت این است که کاهش وزن بدون از دست دادن عضله و افزایش وزن بدون گرفتن چربی فقط و فقط در طول زمان مناسب قابل توجیه است و همه باید این موضوع را بپذیرید .

اما شاید سوال کنید میزان مجاز واقعی و سالم برای کاهش چربی در زنان ۰٫۵ تا ۱٫۵ پوند در هر هفت روز و ۱ تا ۲ پوند برای آقایان است.

البته نکته بسیار بسیار مهم این است که روند از دست دادن چربی شما همیشه هماهنگ و یکسان نیست یعنی ممکن است تا چند هفته با وجود انجام صددرصد رژیم و تمرینات بدون کاهش وزن باقی بمانید اما ناگهان از هفته سوم به بعد شاهد معجزه در بدنتان خواهید بود این بستگی به ژنتیک و نوع بدن هر فرد دارد و نکته مهم پایبندی به رژیم است.

اما در خصوص افزایش عضله و وزن بدون چربی به طور متوسط ۳ تا ۵ پوند در سال است منظور من از عضله خالص است که شامل آب و چربی نمی شود.

افراد بلند پرواز ممکن است در سال اول نتایج بهتری را مشاهده کنند حتی بیشتر از ۵ پوند اما بدن آهسته آهسته به آستانه ژنتیکی خود نزدیک می شود و دست آورد شما به طور طبیعی آهسته خواهد شد ساخت عضله همیشه سخت تر از لاغری و از دست دادن چربی است .

اما در حین عضله سازی شما از بدن بسیار زیباتری برخوردار هستید.

۵ اشتباه در رژیم غذایی که برای رسیدن به موفقیت باید از آنها اجتناب کنیم.
  • امتیاز کل
4.4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *