5 رژیم غذایی که پشتوانه علمی دارد

اگرچه بسیاری از رژیم های غذایی ممکن است برای شما مفید باشند ، اما مهم این است که رژیم غذایی علمی را پیدا کنید که دوست داشته باشید و در طولانی مدت به آن پایبند باشید.در اینجا 5 رژیم غذایی که پشتوانه علمی دارد را معرفی می کنیم.

 5 الگوی سالم ارائه شده که از نظر علمی اثبات شده است.

 

1-رژیم کم کربوهیدرات و غذای کامل

رژیم کم کربوهیدرات و غذای کامل برای افرادی که باید لاغر شوند و خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهند مناسب است  و سلامتی را بهینه می کند.

این رژیم انعطاف پذیر است و به شما امکان آن را می دهد که میزان کربوهیدرات خود را بسته به اهداف خود تنظیم کنید.

این برنامه سرشار از سبزیجات ، گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، میوه ها ، مغزها و چربی ها است اما نشاسته ، قندها و غذاهای فرآوری شده کم است.

 

2-رژیم غذایی مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای یک رژیم عالی است که کاملاً مورد مطالعه قرار گرفته است. به ویژه برای پیشگیری از بیماری های قلبی موثر است.

این رژیم بر مواد غذایی که در طول قرن بیستم و قبل از آن معمولاً در اطراف منطقه مدیترانه مصرف می شدند ، تأکید دارد

به همین ترتیب ، شامل بسیاری از سبزیجات ، میوه ها ، ماهی ، مرغ ، غلات سبوس دار ، حبوبات ، لبنیات و روغن زیتون بسیار است.

 

3- رژیم غذایی سرخپوشان

رژیم پالئو یک رژیم غذایی بسیار محبوب است که برای کاهش وزن و بهبود سلامت عمومی موثر است.

در حال حاضر محبوب ترین رژیم غذایی در جهان است.

این رژیم بر روی غذاهای فرآوری نشده متمرکز است و شبیه غذاهایی است که در دسترس برخی از اجداد پارینه سنگی بشریت است.

 

4- رژیم غذایی وگان

رژیم وگان در دهه گذشته به طور فزاینده ای محبوب شده .

این امر به تعدادی از مزایای سلامتی از جمله کاهش وزن ، بهبود سلامت قلب و کنترل بهتر قند خون مرتبط است.

این رژیم غذایی منحصراً مبتنی بر غذاهای گیاهی است و کلیه محصولات حیوانی را از بین می برد.

 

5- رژیم بدون گلوتن

رژیم غذایی بدون گلوتن برای افرادی مناسب است که نسبت به گلوتن محدودیت مصرف دارند،گلوتن پروتئینی است که در گندم ، چاودار و جو وجود دارد.

برای سلامتی مطلوب ، باید برمصرف غذاهای کامل تمرکز کنید که به طور طبیعی فاقد گلوتن هستند و دلیلی برای  مصرف غذاهای بی کیفیت و با ارزش غذایی پایین که فاقد گلوتن هستند وجود ندارد.

 
مطلب آخر

رژیم های غذایی بسیار زیادی وجود دارد که یافتن یک رژیم غذایی واحد برای امتحان کردن بسیار طاقت فرسا است.

با این حال ، توجه به این نکته مهم است که برخی از الگوی های غذایی بیش از بقیه پشتوانه علمی دارند، خواه به دنبال کاهش وزن باشید و یا به سادگی سلامت کلی خود را تقویت کنید ، سعی کنید رژیم هایی را پیدا کنید که توسط تحقیقات پشتیبانی می شوند.

پنج نمونه ذکر شده در بالا نمونه های خوبی برای شروع است.

منبع:    www.healthline.com

برای دریافت رژیم غذایی مخصوص کاهش وزن به قسمت دریافت برنامه وارد شوید.

 

موضوعات مرتبط

بهترین غذاها در رژیم غذایی فستینگ

همین حالا این مطلب را به راحتی با دوستان خود از طریق کلید های زیر به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

میلاد روحانی

فیزولوژیست ورزشی

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناس ما درخدمت شماست
Send via WhatsApp
اسکرول به بالا